Lisa goes Down Under

G'day mate!

“I need vitamin sea”.

De weken vliegen hier voorbij, morgen beginnen we al aan week 4, het lijkt net of ik pas net ben aangekomen, maar tegelijkertijd heb ik al zoveel gedaan!

Vorige week was gelijk een drukke week met oppassen. Natasha had een conferentie van 3 dagen en was dus tot ’s avonds laat op haar werk. Brian is normaal gesproken altijd pas rond half 7 thuis, dus dat betekende dat ik de kinderen wat langer bij me had elke dag. Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik ze rond vier uur van school gehaald, rond 5 uur kregen ze dan hun avondeten, rond 6 in bad en dan mag de televisie altijd even aan totdat papa thuis is, waarna ze naar bed gaan.

Woensdag ben ik in de middag met Vera richting de stad gegaan. We moesten onze Working With Children Check nog regelen, dit is een soort politiecheck. We hadden helemaal opgezocht waar we heen moesten, maar we kwamen midden op een botenwerf uit. We vonden uiteindelijk na lang zoeken wel het kantoor waar we moesten zijn, echter moest de vrouw ons teleurstellen, bij dit kantoor konden zij namelijk niet deze check uitvoeren. We moesten naar eenzelfde kantoor aan de andere kant van de stad. We zagen het echter niet zitten daar weer te moeten zoeken, dus hebben we een lekker plekje in het park opgezocht om wat dingen te gaan plannen voor de komende weken. We hebben ontzettend veel plannen voor uitstapjes! Ik kijk er nu al naar uit!

Donderdag heb ik lekker film gekeken en geluierd toen de kinderen op school zaten, was even nodig. ’s Middags kwam Natasha thuis en heb ik voor het eerst autogereden. Het was wel even wennen aangezien wij ongeveer de enige schakelauto in heel Sydney hebben. Alles zit letterlijk aan de andere kant en is andersom, zelf de richtingaanwijzer. Het links rijden viel me heel erg mee, het waren eerder de vele hellingen hier die het moeilijk maakte. Als ik terug kom ben ik waarschijnlijk echt een professional in de hellingproef. Inmiddels heb ik al mijn eigen autosleutel en heb ik al flink wat kunnen oefenen, dus dat komt helemaal goed.

Vrijdag was weer mijn volle dag met de kids. Sophia is me inmiddels wel een beetje aan het uitproberen, maar over het algemeen gaat het hartstikke goed. We begonnen de dag weer met de zwemles en vervolgens thuis hebben we heerlijk gespeeld. Rond 4 uur heb ik Sophia naar school gebracht, daar zou ze opgehaald worden door een vriendinnetje voor een speelafspraakje.

En toen was het weer weekend, en wat voor één, het weer was heerlijk! Ik heb dan ook volop van de zee genoten. Zaterdag ben ik met Vera en Tessa weer richting Bondi Beach gegaan. Lekker op het strand gelegen en rond drie uur richting het winkelcentrum Bondi Junction gegaan om daar een hapje te eten.

Zondag zou ik met Natasha en haar beste vriendin Sara en haar kids en au pair ook weer richting het strand gaan. De mannen gingen golven. We vertrokken al vroeg omdat het erg heet zou worden. De andere au pair is toevallig ook een Nederlands meisje, en of dat niet al toevallig genoeg is, ze heet ook Lisa. Het klikte ontzettend goed en we hadden een heerlijke ochtend met de kinderen op het strand. Vervolgens ben ik met Lisa en haar gezin meegereden naar hun huis om die middag met een grote groep meiden af te spreken bij Freshwater, een ander ontzettend mooi strand. We zouden hier gaan picknicken. Daar aangekomen waren we echt met een groep van 9 meiden, 8 Nederlandse au pairs en 1 Italiaanse. Het was ontzettend gezellig, iedereen had wat te eten meegenomen en we hebben heerlijk genoten van de zon. Ook regelmatig het water in geweest, al is dat toch nog wel redelijk koud. ’s Avonds besloten dat we wel een hapje konden gaan eten op Manly Beach. Rond 8 uur gingen we weer richting huis, eerst met de ferry richting het centrum en vervolgens met de bus naar huis. Ik blijf me stiekem verbazen hoe groot Sydney is.

Maandag weer de hele dag met Maxie geweest. We begonnen de dag met een gymclass voor tweejarige. Het was de eerste keer dat Max hierheen zou gaan en ik was de gelukkige die mee mocht. Na even zoeken in de enorme sportschool kwamen we dan eindelijk in de goede studio uit. Max was echter ontzettend bang en kon het eerste kwartier alleen maar huilen. Volgende week toch nog maar een keer proberen. Ik vond het wel ontzettend leuk haha, het was vooral veel dansen op ontzettend leuke kinderliedjes, net de mini disco op de camping, ik was helemaal in mijn element dus ik hoop dat Max het ook een beetje leuk gaat vinden. ’s Middags had ik eigenlijk afgesproken met Tessa om met Max en haar kleinste naar het park te gaan, helaas was het vandaag echt verschrikkelijk weer. Het heeft ongeveer de hele dag geregend.

Dinsdag was ik onverwachts vrij en het was weer ontzettend mooi weer. Natasha gaf maandagavond al aan dat ik ’s ochtends lekker in mijn bed mocht blijven liggen, en dinsdagmiddag kreeg ik een berichtje dat zij de kinderen van school zou halen en dat ik lekker moest gaan genieten van me dagje, super lief! Ze vond dat ik vorige week te hard had moeten werken, dat is denk ik het voordeel van het feit dat ik de eerste au pair ben in dit gezin!
Aan het eind van de ochtend had ik afgesproken met Vera en Chantal in de stad, we zijn even lunch wezen halen en vervolgens lekker richting het park gegaan. We gingen namelijk onze SURFLESSEN BOEKEN! Ja je leest het goed, ik ga surfen! We hebben een pakket geboekt van 6 uur, dus 3 lessen van 2 uur. Onze eerste les is 5 november, ik heb er al helemaal zin in! Ook heb ik vanmiddag pas mijn eerste kledingstuk hier gekocht in Sydney! Als ik zie hoe mooi iedereen hier gekleed is, baal ik toch wel flink van sommige kledingstukken die ik heb thuisgelaten.

Woensdag was weer mijn relaxdagje. ’s Ochtends de kinderen naar school gebracht, voor het eerst zelf met de auto. Voel me nog wel een beetje een stuntelaar, maar het gaat steeds beter. ’s Middags ook nog even een stuk zelf gereden. Verder vooral plannen gemaakt voor een weekendtrip naar de Outback en een weekje richting Melbourne, de Great Ocean Road en Adelaide. Ik heb namelijk te horen gekregen dat ik de eerste week van Januari vrij ben, dus dat is perfect om richting de Great Ocean Road te gaan! De Outback willen we eind november doen met een aantal meiden, maar we merken helaas dat het bijna onmogelijk is om precies dezelfde dagen vrij te hebben, dat is wel balen. Dus de exacte plannen krijgen jullie nog te horen!

Vandaag is het alweer donderdag, ik heb net de kinderen naar school gebracht en nu even ontbijten. Ik ben benieuwd wat komende week weer gaat brengen!

Liefs uit het over het algemeen zonnige Australië!

Reacties

Reacties

Diny van Thiel

Weer een leuk en gezellig verhaal. Ook hier gaat de tijd snel voorbij. Al wordt het steeds donkerder en natter.
Hoort bij de tijd.

Dieke

Het is echt super leuk om je verhalen te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active