Lisa goes Down Under

Alweer een maand Down Under!

“I’m a girl gone international because… I call more than one place ‘home’”.

De tijd vliegt, het is alweer eind oktober, zo onwerkelijk dat het alweer meer dan een maand geleden is dat ik afscheid nam van iedereen in Nederland en het vliegtuig instapte naar de andere kant van de wereld. Inmiddels heb ik al zoveel mooie dingen mogen meemaken, fantastische mensen mogen ontmoeten en voel ik me super gewaardeerd door en lid van mijn host family. Ik voel me thuis en ik denk dat dat een van de belangrijkste benodigdheden is om compleet te kunnen genieten. En genieten dat doe ik zeker. Als ik om me heen kijk naar andere au pairs besef ik heel erg goed dat ik ontzettend geluk heb met mijn familie. Wel moet ik hier af en toe echt even een stap op de plaats blijven zetten, blijven beseffen dat dit niet zomaar iets is wat ik hier aan het doen ben, en bewust blijven genieten, het wordt zo snel ‘gewoon’. Ik merk zelfs dat ik me al moeilijker kan herinneren wat ik afgelopen week heb gedaan, maar we gaan het proberen!

Vrijdag zou ik de hele dag met de kids doorbrengen. ’s Morgens weer gezellig naar zwemles geweest en ’s middags de auto gepakt naar een park een stukje verderop. De kinderen hebben hier heerlijk kunnen spelen en zwemmen en ik heb kunnen genieten van het zonnetje. ’s Avonds zouden Brian en Natasha een avond uit gaan dus ik had Max keurig op tijd op bed gelegd. Met Sophia had ik afgesproken om een echte girlsnight te houden. We zouden de film Cinderella kijken met warme chocolademelk en chipjes, maar niet voordat we onze nagels gelakt hadden, lipgloss opgedaan, jurkjes aan en zelfs de prinsessenknot en kroontjes ontbraken niet. Het was super om te zien hoe Sophia hiervan genoot. Ik kan niet eens op mijn vingers tellen hoe vaak ze heeft gezegd dat dit ‘the perfect night’ was.

Het weekend heb ik dit keer vooral met de familie doorgebracht. Het was erg regenachtig, en ik merkte dat juist op de momenten dat ik vrij was, de familie samen was en leuke dingen ging doen. Het leek me goed om daar ook eens aan deel te nemen. Zaterdag dus gezellig met Natasha en de kinderen naar een groot winkelcentrum geweest, de kinderen hebben hier nog een hele tijd in het grote speelparadijs kunnen rond rennen. ’s Middags heerlijk film gekeken op de bank en uitgebreid geluncht.

Ook zondag zou het slecht weer worden. We hadden eigenlijk het plan om deze dag met een aantal au pairs naar het meest noordelijke strand van Sydney te gaan, Palm Beach. Dit is een kleine 3 uur reizen, dus we zouden vroeg moeten vertrekken, maar door de slechte weervoorspelling hebben we het toch maar even uitgesteld. Gelukkig had mijn host family deze middag een grote Aussie Barbie, oftewel een barbecue, bij ons thuis met al hun vrienden. Ik werd uitgenodigd om ook hierbij aanwezig te zijn om iedereen te kunnen ontmoeten. Barbecue party’s zijn een big deal voor de aussies en dit kon ik dan ook niet overslaan. Ik denk trouwens dat dit meteen de meest internationale barbecue is geweest die ik heb meegemaakt. Alleen mijn host family heeft al 4 nationaliteiten: Natasha komt uit Zuid Afrika, Brian uit Ierland, Sophia is geboren in Nieuw Zeeland en Max is de enige echte Aussie in dit huis. Verder waren alle stellen die langskwamen ook internationaal, Indonesië, Amerika, Ierland, België noem maar op. En natuurlijk Nederland! Leuk om mee te maken!

En vervolgens was het weer tijd voor mijn werkweek. Dinsdag was ik echter weer lekker een dagje vrij en het was heerlijk warm met een strak blauwe lucht. Dit betekend STRAND! ’s Morgens redelijk vroeg richting Coogee Beach vertrokken om eerst samen met Chantal onze Outback trip te boeken. Ja het is officieel, ik ben een heleboel geld lichter, maar ik ga van 26 tot 30 november richting Alice Springs, Uluru, Kings Canyon en de Olga’s. Vervolgens richting het strand gegaan waar we lekker de dag hebben doorgebracht samen met Vera en Tessa. Ook nog even naar de natuurlijke zwembaden op Coogee geweest, super mooi! De zee was alleen super ruig vandaag dus we mochten niet echt zwemmen.

Ook donderdag een leuk dagje gehad. Nadat ik de kinderen naar school had gebracht ben ik namelijk zelf met de auto naar een winkelcentrum hier in de buurt gereden. Ik dacht de weg wel te weten, maar zowel op de heen als op de terugweg ging het niet helemaal volgens plan. Ik had geen idee meer waar ik zat en moest dus echt met google maps mijn weg terug vinden. Uiteindelijk gelukkig wel lekker twee uurtjes kunnen winkelen en nieuwe schoenen gekocht!

Vrijdag was natuurlijk weer mijn dagje met de kids. ’s Morgens zwemles van Sophia. ’s Middags besloot ik met de kinderen lekker naar het indoor zwemparadijs te gaan hier een paar straten verderop. Wel redelijk lastig aangezien ze hier niet echt zwembandjes kennen, oftewel ik moest beide kinderen erg goed in de gaten houden, maar ze hadden de tijd van hun leven! ’s Avonds gezellig samen spaghetti gegeten en de kinderen op bed gelegd, want Natasha en Brian hadden een bruiloft.

En toen was het alweer weekend! De tijd vliegt. Het plan was om samen met Vera naar de Glebe Markets te gaan, een vintage markt met een heleboel leuke kraampjes. Toen mijn host mom Natasha dat hoorde besloot ze echter om ook die kant op te gaat met de kinderen en kon ik dus meerijden! Super! Eerst lekker een uurtje met de kinderen over de markt gelopen, uiteindelijk een koffie gedronken met zijn allen en toen richting Vera om ook met haar nog lekker over de markt te struinen. Vervolgens ook nog even naar een fishmarket geweest een stukje verderop. Heerlijk dagje! Thuis had Natasha de verassing dat we lekker uit eten gingen samen met nog een ander stel. In het restaurant was een hele grote halloween party dus lekker genoten en gedanst met de kineren!

Zondag was het ein-de-lijk tijd om naar de schitterende Blue Mountains te gaan. Samen met Vera en de andere Lisa heel vroeg de trein gepakt richting Katoomba. Na een drie uur durende reis kwamen we dan eindelijk aan, wauw! We hebben schitterende wandelingen gemaakt door de bergen, de three sisters gezien en zelfs in de steilste passagierstrein van de wereld gezeten! Dat was wel even spannend. Hij ging maar liefst met 52 graden omhoog. Rond 5 uur terug richting Sydney en ons dagje nog even heerlijk afgesloten bij Pancakes at the Rocks met chocoladepannekoeken met ijs, slagroom, chocoladesaus en kersen! Ik moet zeggen het klinkt lekkerder dan het was..

Verder zijn er nog een aantal dingen die ik jullie wil vertellen. Zo geniet ik enorm van het feit dat mijn host kindjes al een aantal Nederlandse woordjes geleerd hebben en ook echt gebruiken. Vraag me niet waarom, maar vooral de woorden ‘lekker’ en ‘kietelen’ zijn populair. Max zegt vrijwel altijd wanneer die iets eet ‘lekker Lisa’, echt om te smelten.
Daarnaast valt het me echt steeds meer op hoe open en hartelijk de mensen hier in Australië zijn. Zo hebben we afgelopen week alle vakantiefoto’s gezien van een vrouw naast ons in de trein, en sta je ontzettend snel te praten met een wildvreemde, in de bus, de gym, supermarkt of gewoon op straat. Ik kan daar echt van genieten, daar kan Nederland zeker nog iets van leren.

Nu is het weer tijd voor een nieuwe week. Vanavond is natuurlijk Halloween, dus gaan we richting een kidsparty bij vrienden van Natasha. Helemaal verkleed in onze Halloween outfit. Donderdag zal mijn familie richting Byron Bay vertrekken voor een 6 daagse vakantie, dus dan heb ik het even lekker rustig en kan ik eindelijk weer heerlijk uitslapen! Een kort werkweekje en genoeg tijd voor leuke dingen dus!

Tropische groetjes vanuit het zonnige Australië!

Reacties

Reacties

Diny van Thiel

Je verhaal straalt van plezier.
Have fun

marlies

Leuk lisa! en wat lijkt australie mij toch een prachtig land.
geniet!

De Ohltjes

Er is er 1 jarig hoera, hoera, dat vergeten we niet al ben je nog zo ver weg. Wel apart om je verjaardag aan de andere kant van de wereld te vieren maar wel een belevenis om mee te maken. Wij wensen je een hele fijne dag toe. Veel liefs van ons allen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active