Lisa goes Down Under

Mijn eerste tripje!

“Better to see something once, than to hear about it a thousand times”

Op het moment dat ik naar Australië vertrok had ik het idee om elke week een blog bij te houden. Ik hoorde al snel van andere au pairs dat dit er vaak bij in schiet, maar zelf had ik zoiets van één blog per week dat moet toch wel lukken?! Nou je ziet het, we zijn 2,5 maand verder en er heeft weer veel te veel tijd tussen gezeten.. Maar hier is die dan weer en wauw wat heb ik weer een aantal toffe weken gehad! Mijn haren zijn al een stuk blonder, mijn huid een stuk bruiner, mijn eerste tripje in achter de rug en ik voel me hier helemaal thuis.

Maar we beginnen bij het begin. Zaterdag 19 november was het namelijk tijd voor het kinderfeestje van Sophia. Al weken zijn we bezig geweest met de voorbereidingen: Uitnodigingen maken, organisaties mailen, voorbeeldtaarten bekijken.. Het zou een groot feest moeten worden. Vandaag was het dan eindelijk zo ver en kwamen er maar liefst 70 mensen over de vloer voor een meisje van 5. Onbeschrijfelijk. Gelukkig zou er een entertainer komen en heeft zij de kinderen de hele middag kostelijk vermaakt met een ware disco party. Zelfs een disco taart ontbrak niet en ondertussen konden de ouders genieten van een heerlijk glas wijn en een flink kaasplankje. Het ware Aussie leventje.
’s Avonds zou ik richting Lian gaan om te gaan stappen in Bondi Junction. Dit was een heerlijke avond! Ook Stella, een meisje wat ik in Spanje al had leren kennen aangezien ook zij reisleiding is, ging mee vanavond dus dat was erg gezellig! ’s Nachts ben ik bij Lian blijven slapen.

De volgende ochtend was het tijd om naar de Dutch Shop te gaan samen met Lian, Chantal en Rosanne. Aangezien dit totaal aan de andere kant van Sydney is (en dus 2,5 uur reizen ofzo), gingen we met de auto van Chantal. EINDELIJK weer een frikandel speciaal gegeten, want jeetje wat mis ik dat haha! Ze hebben hier in Sydney eigenlijk helemaal geen normale snackbar, schijnbaar is dat ook iets typisch Hollands. Ook gelijk flink ingeslagen: Hagelslag, drop, limonade, pepernoten, chocoladeletters, speculaas, noem maar op! Een leuk dagje uit!

Toen was het alweer maandag en begon mijn werkweekje weer. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet wat ik allemaal gedaan heb deze dagen. Het was een redelijk rustig weekje.

Vrijdagavond wel gezellig drankjes wezen doen met Lian, Marieke en Tessa in Darling Harbour! Het was eindelijk tijd om onze Nieuw Zeeland trip te bespreken, en inmiddels is onze 4x4 campervan dan ook al vastgelegd en betaald. Vanaf 18 maart zal ik dan ook voor een maand richting Nieuw Zeeland vliegen om daar het hele land te gaan doorkruisen als begin van mijn reis Down Under.

En toen was het zaterdag, tijd voor mijn eerste tripje! Zaterdagmorgen veel te vroeg richting het vliegveld vertrokken om samen met Chantal richting Alice Springs te vliegen, oftewel het Red Center van Australië, de Outback, ook wel bekend van de Flying Docters. Daar aangekomen lag de temperatuur meteen een stuk hoger, 38 graden is zeker niet vreemd. Gelijk richting ons hostel gegaan, spullen gedumpt en het kleine dorpje Alice Springs gaan verkennen. Best typisch dat zo’n klein dorpje toch zo bekend is. Ontzettend apart om hier rond te lopen. Je ziet er nog veel Aboriginals, maar ik ben geschrokken van het feit dat ze echt zo weinig hebben, en opvallend boos zijn op de toeristen. Je voelt je niet altijd even veilig. ’s Middags lekker aan het zwembad gelegen bij het hostel en ’s avonds een hapje gegeten in het lokale restaurantje.

Zondagmorgen half 6 werden we opgehaald door onze tourguide Toby voor de trip. Na genoeg water te hebben geregeld en alle 21 medereizigers te hebben opgehaald vertrokken we voor onze lange rit richting Kings Canyon. Dit was ongeveer 5 uur rijden over één lange weg, maar met de heerlijke country muziek aan en het bijzondere uitzicht van de Outback was het heerlijk om te doen! Daar aangekomen meteen een flinke hike gemaakt van 3 uur welke begon met de Hartattack Hill, dat zegt genoeg denk ik. Het was schitterend! Vervolgens doorgereden om hout te gaan verzamelen voor het kampvuur, drank te halen bij één van de enige winkels en door te rijden naar onze overnachtingsplaats in the middle of nowhere. Hier hebben we snel het kampvuur aangemaakt aangezien het al donker begon te worden en zijn we begonnen met het bereiden van het eten op de hete kolen die overbleven. Zelfs een heuse kangaroo-staart ontbrak niet. ’s Nachts onze Swags uitgerold (een soort grote slaapzak met een matrasje erin) en in slaap gevallen onder de meest mooie sterrenhemel die je je kan voorstellen. Zo bijzonder, maar tegelijkertijd ontzettend eng om zo maar op de grond te liggen in een open slaapzak in het gevaarlijke Australië. Je zult niet de eerste zijn waarbij een grote hagedis, een spin of een slang naar binnen kruipt.

Maandagmorgen om 4 uur werden we gewekt, snel spullen opruimen en op weg naar een mooi plekje voor de zonsopkomst. Vervolgens doorgereden naar een plek voor een heerlijke douche en daarna richting Kata Tjuta om ook hier weer een schitterende hike te maken van 3 uur. Na de heerlijke lunch zijn we richting Uluru gereden, de parel van de Outback. Eerst een kijkje genomen in het Cultural Center van de Aboriginals, vervolgens wilde we nog een walk gaan doen, maar aangezien het tegen de 40 graden was geworden hebben we besloten eerst een uurtje te gaan zwemmen bij een naastgelegen hotel. Heerlijk opgefrist toch weer terug gereden richting Uluru waar we nog een kleine wandeling hebben gemaakt en vervolgens richting een uitkijkpunt waar we de zonsondergang over Uluru zouden gaan bekijken met een heleboel andere tours. Hier ook genoten van ons diner en vervolgens met een heleboel meezingnummers weer richting ons kamp van die nacht vertrokken. Weer heerlijk kunnen douche en nog even gezellig wat drankjes gedaan met de groep voor we weer onze swags in kropen.

Ook dinsdagmorgen werden we weer om 4 uur gewekt. Dit keer om de zonsopgang over Uluru te bekijken. Ondertussen kwam er een groep dingo’s (wilde honden) ook nog even kijken hoe het met ons was. Meeste van ons wisten niet zo goed hoe te reageren toen deze beesten naar ons toe kwamen, ze kunnen namelijk erg gevaarlijk zijn, maar gelukkig leken ze niet heel geïnteresseerd en liepen ze door. Vervolgens richting Uluru gegaan om de bekende Base Walk te doen en toen was het helaas tijd om richting Alice Springs terug te gaan. Onderweg hadden we nog het geluk om een grote groep wilde kamelen tegen te komen en maakte we nog een stop voor lunch en op een camel farm waar we kameel hebben gereden! Uiteindelijk nog een groepsfoto gemaakt bij het bekende bord van Alice Springs en toen was het toch echt tijd om weer richting ons hostel te vertrekken. ’s Avonds na een heerlijke douche wel nog met de groep afgesproken om samen te dineren en daarna wat drankjes te doen in de enige bar, wat eindigde in een super gezellige avond!

Woensdagmorgen was het weer tijd om richting Sydney te vliegen. Maar wauw, wat een ervaring was dit! De reis op zich was fantastisch, maar juist de kleine dingen maken het zo bijzonder. Ook hadden wij het geluk dat het de laatste tour was van onze tourguide, hij wilde dus echt alles er nog even uithalen! Zo stopte hij de bus plotseling langs de weg en rende de bus uit, iedereen keek geschrokken om zich heen wat er aan de hand was, maar op dat moment kwam Toby alweer terug met een slang in zijn handen. Hij gooide de slang de bus in, dus iedereen begon te gillen, maar natuurlijk was dit een speelgoed slang. Ook de eerste dag toen we onderweg waren naar het kamp moesten we allemaal alvast een biertje in onze handen nemen, maar we mochten hem nog niet openen. Net op het moment dat Toby schreeuwt dat hij geopend kan worden gaan we off road, al het bier begon natuurlijk verschrikkelijk te schuimen en hij had de tijd van zijn leven. Ik heb genoten en hoop op nog meer van deze bijzondere tripjes!

Donderdag en vrijdag viel ik helaas weer meteen midden in het werk leven. Maar ik mag niet klagen want de kids waren super happy om me weer te zien. Heerlijk om ontvangen te worden met een lading aan knuffels. Vrijdag was ook het kerstconcert van Sophia op haar daycare. Echt te schattig om al die kleine kindjes te zien zingen en dansen! Genoten!

Zaterdag was het dan eindelijk tijd om Vera, mijn vriendinnetje uit Wijchen, hier te ontmoeten in Sydney. Inmiddels was ze al bijna 2 weken hier, maar door onze drukke schema’s hadden we elkaar nog niet kunnen zien. Super om weer even gezellig met haar mijn middag door te brengen! Gelukkig blijft Veer waarschijnlijk ook nog tot begin Januari hier en kunnen we samen nieuwjaar vieren! Ook is het plan om na oudjaarsavond samen richting Melbourne te gaan waar we een paar dagen samen hebben en vervolgens weer onze eigen weg gaan. Ik terug naar Sydney en Vera onderweg voor haar laatste weekjes Australië.
’s Avonds moest ik weer een avondje oppassen, dit keer bij een vriendin van Natasha. Altijd fijn wat extra geld!

Zondag een dagje richting Bondi Beach gegaan met Lian en cadeautjes gehaald voor ons sinterklaasavondje! Ook Chantal en Lisa kwamen er later nog bij, waarna we sushi zijn gaan halen en richting de Botanic Gardens vertrokken. Hier zouden de rest van de meiden komen om een heerlijk hollands sinterklaasavondje te vieren met het welbekende dobbelspel.

Toen was het alweer maandag, sinterklaasavond! Heerlijk pepernoten gebakken met de kids en vervolgens mochten ze van mij de schoen zetten. Sophia wist niet hoe snel ze moest gaan slapen nadat ik had gezegd dat zwarte piet ’s nachts langs zou komen. ’s Morgens twee ontzettend blije kinders aan de keukentafel.

Verder door de weeks, naast de normale dingen als naar het park en de gym, niet heel veel gedaan. Ik probeer een klein beetje rustiger aan te doen om wat geld te besparen voor mijn reisplannen..

Zaterdagmiddag wel weer heerlijk gesurft. Dit was echter onze laatste keer surfles, maar ik ben zeker van plan regelmatig een surfbord te gaan huren en mijn skills te showen. Nee even serieus, ik ben wel echt al wat beter geworden! Ik heb al een aantal golven helemaal in mijn eentje kunnen catchen zoals onze surfleraar dat zegt! Echt zo tof om te doen!

Zaterdagavond en zondag moest ik extra oppassen deze week. Zondag wel heerlijk met de kids richting het zwembad geweest!

Ik hoop dat jullie het daar in Nederland ook naar jullie zin hebben en wil jullie ook alvast hele fijne kerstdagen toewensen met elkaar! Geniet van de kou!

Heel veel zonnige groetjes!

Reacties

Reacties

Diny van Thiel

Tof om weer een verhaal te mogen lezen van je belevenissen.
Van ons allemaal een fijne kerst en een gezellige jaarwisseling.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active