Lisa goes Down Under

Halloween, Home alone en Hiep Hiep Hoeraa voor mijn birthday!

“Don’t let your dreams be dreams”

Daar zijn we weer met een nieuw verhaal. Wauw wat een dagen heb ik weer achter de rug. Het voelde als een vakantie op vakantie.

Halloween
Vorige week maandag was het natuurlijk Halloween en zoals genoemd in mijn vorige blog zouden we deze avond richting vrienden van Natasha gaan om ‘Trick or Treat’ te spelen. Iedereen, inclusief alle volwassenen, waren verkleed. Eerst was er wat lekkers te eten voor de kinderen en vervolgens gingen we op pad. De kinderen met een emmertje voor het snoep, en de volwassenen allemaal met een glas wijn in de hand (het echte Aussie leven zoals Natasha dat zegt). De kinderen hadden de avond van hun leven en ook ik keek mijn ogen uit. Zo hadden sommige mensen hele spookhuizen in hun garages gebouwd waar iedereen naar binnen kon en ook zaten er ontzettend veel bewoners buiten met de snoeptrommel om de kinderen te verwennen. Eenmaal terug bij de vrienden van Natasha hebben we alle kinderen tegelijk in bad gedaan, een film aangezet en gezellig gegeten met alle volwassenen. Een heerlijke avond dus!

En toen was het alweer november! Ook woensdag was een leuke dag waarop ik, nadat ik de kinderen naar school had gebracht, lekker naar een outlet shoppingcenter ben gegaan. Ik merk dat ik toch snel vooral activiteiten onderneem met andere au pairs, een luxe probleem, maar ik wil ook mezelf ontwikkelen door meer dingen zelfstandig te gaan doen. Nu is dit natuurlijk maar een klein voorbeeldje, maar je moet ergens beginnen. Heerlijk rond geslenterd en ook eindelijk een leuk tuinbroekje gekocht! De prijzen waren hier erg laag voor Sydney begrippen!
Vervolgens de kinderen uit school gehaald en samen met Tessa en haar host kindjes richting het park gegaan waar we gezellig met de kinderen hebben gebarbecued op een van de vele openbare barbecues die je hier hebt. Super om te zien hoe leuk de kinderen het vonden, en wij natuurlijk ook!

Home Alone
Woensdagnacht vertrok mijn familie voor een vakantie naar Byron Bay, dat betekend dat ik maar liefst 6 dagen van mijn vrije tijd kon genieten! Dat heb ik dan ook zeker gedaan! Mijn familie is nog steeds hartstikke geweldig, maar je merkt wel dat het ‘gewone’ leven inmiddels is begonnen. Ik ben gewoon lid van de familie en moet mijn werk goed doen. Je gaat elkaar beter kennen en dat betekend dat je soms ook de mindere kanten ziet, over en weer. Logisch, maar daarom was het heerlijk om even een paar daagjes mijn eigen ding te doen.

Donderdag ben ik samen met Lian en Vera naar een groot buitenzwembad in de stad geweest, lekker van de zon genoten en ’s avonds gerelaxt in bad. Vrijdag samen met Lian en Danielle van Bronte Beach naar Bondi Beach gelopen, en de mooie sculpturen die daar nu tentoongesteld worden bekeken. Ook nog even lekker op het strand gelegen en een ijsje gehaald bij ijssalon ‘Anita’. Mam, ik wou dat jij zo’n ijs kon maken, want wauw wat smaakte dat goed! Kom je een keer proeven?
’s Avonds was de birthdayparty van Danielle. Met 11 meiden gingen we dan ook naar een gezellige bar met live muziek waar we de hele avond lekker gegeten, gedronken en gedanst hebben. Super leuke dag!

Zaterdag was het dan eindelijk tijd om een van mijn dromen waar te maken.. We gingen surfen! Maar eerst wel even een stevige lunch naar binnen gewerkt daar op Maroubra Beach. Zowel Vera, Chantal als ik waren van te voren best wel zenuwachtig, en al helemaal toen we een lijst kregen waar we ongeveer onze eigen dood moesten ondertekenen. Er stond dat we ons bewust waren van het feit dat we tijdens onze surfles bijvoorbeeld aangevallen konden worden door een haai, of een beet konden oplopen van een giftige kwal, en noem maar op! Dat voelde toch wel even naar. Maar wauw wauw wauw, ik heb mijn passie gevonden. Surfen is zo gaaf! Eenmaal in het water kreeg ik zo’n ontzettende adrenalineboost, ik wilde maar door en door, ook al was mijn lichaam totaal op. Alle meiden zaten al op het strand, maar ik was niet te stoppen! Het is zwaar, maar ik kan niet wachten tot mijn volgende les! Dit wordt sowieso vervolgd!

Zondag zijn we naar Palm Beach gegaan, het meest Noordelijke strand van Sydney. Samen met Vera, Chantal, Nina en Danielle genoten we eerst lekker van een lunch aan het strand. Vervolgens begon de klim naar de vuurtoren om het bekende uitzicht van Palm Beach te bewonderen. En wauw, zoals terug te zien in mijn foto’s, het was echt mooi! Vervolgens nog even lekker op het strand gelegen. ’s Avonds terug richting Sydney waar we gezellig een hapje zijn wezen eten bij de Italiaan om de dag af te sluiten.

Ook maandag was nog even een extra dagje genieten. Mijn familie was nog steeds op vakantie, dus ik had lekker een extra dagje vrij! Ook vandaag weer een dagje richting strand gegaan, dit keer Coogee Beach. Heerlijk relaxen samen met Vera, Chantal, Lian, Nina en andere Lisa. Rond half 5 richting de stad om eindelijk een keer mijn Working With Children Check te regelen. Dit is een soort Verklaring Omtrent Gedrag die je moet aanvragen bij een van de service points hier in Sydney. Lijkt makkelijk, maar je hebt ontzettend veel gegevens van jezelf en je bank nodig en je mag weer even je halve salaris inleveren. Toch jammer.
Ook nog snel een cadeautje voor mijn kleinste host kindje gehaald, Max is afgelopen zaterdag namelijk 2 jaar geworden en dat vraagt natuurlijk wel om een cadeautje als hij morgen thuis komt van vakantie. Thuis lekker voor mezelf gekookt voor het eerst in lange tijd!

Vervolgens begon mijn korte werkweekje van 3 dagen weer. Ik werd dinsdag met open armen ontvangen door de kinderen. Toch wel weer leuk om ze hier thuis te hebben. Zowel woensdag en donderdag niet heel veel gedaan, ’s morgens de kinderen klaarmaken voor school en rond 4 ze weer ophalen, eten, bad, tv en slapen. Ik moet zeggen dat ik dit soms wel lange dagen vind. Tussendoor heb ik veel vrije tijd, maar helaas woon ik niet in een buurt met erg veel au pairs. Dit betekend dat die uren tussendoor wel lastig in te plannen zijn. Alleen Tessa woont dichtbij, maar die werkt deze dagen de hele dag. Vaak wil ik wel graag iets doen, maar heb ik niet zoveel mogelijkheden en moet ik toch maar weer uitkijken naar het weekend. Hopelijk vind ik hier nog een oplossing voor. Deze week ben ik daarentegen wel goed bezig geweest tijdens deze uren, zo heb ik mijn CV eens flink opgeknapt en ben ik begonnen met een algemene sollicitatiebrief voor mijn masterstage die ik hopelijk volgend jaar ga starten.

Zaterdag was het eindelijk weer tijd voor mijn surfles samen met Chantal en Vera, ik keek er alweer de hele week naar uit! Dit keer was de zee totaal anders, waar we afgelopen week heel veel moesten pedellen en op zoek moesten naar golven, werd je nu zowat verzopen door de een na de andere hoge golf. Maar we hebben weer flink genoten. Vervolgens lekker even van het strand genoten en samen een hapje gegeten op Maroubra Beach. ’s Avonds zou ik gaan oppassen in het gastgezin van Lian, twee jongens van 5 en 7. Toch fijn om zo een keer wat extra geld te verdienen en een kijkje te nemen in andere Australische gezinnen. Ook had ik nog het geluk dat ik een heel stuk richting huis gereden werd door de ontzettend knappe stiefbroer, dat was zeker geen straf haha!

Zondag heerlijk genoten van mijn rustige ochtend. Vervolgens de bus gepakt richting de Roselle Markets. Sydney kent in het weekend ontzettend veel vintage markten met kleding, eten, muziek en allerlei ander spul. Ook dit was er weer één van. Vandaag dus ook voor het eerst in mijn leven een tweedehands kledingstuk gekocht. Een superleuke jumpsuit voor 5 dollar! Die kon ik niet laten liggen. Vervolgens richting Coogee Beach gegaan waar ik met Chantal had afgesproken. Het was namelijk weer een heerlijke warme dag vandaag!

My Birthday
Rond half 8 kwam ik weer thuis van het strand en werd ik opgevangen met happy birthday liedjes, een zelfgemaakte taart en heel veel knuffels. De kids konden niet meer tot morgenvroeg wachten voor mijn verjaardag, zo schattig! Daarna de kinderen naar bed en heerlijk de barbecue aangestoken met Natasha en Brian.

En toen was het eindelijk tijd voor mijn echte verjaardag! De tijd vliegt! ’s Morgens aan de ontbijttafel (lekker ontbijten met taart!) gelijk maar even geskyped met pap en mam samen met de kids. Ze vonden het heel bijzonder om te zien dat ik ook ouders had, haha. Verder wel de hele dag moeten werken, want Max is op maandag natuurlijk thuis. Gelukkig was hij in een ontzettend goed humeur en heb ik vaak naar ‘happy birthday’ mogen luisteren. ’s Avonds werd mijn verjaardag wel echt gevierd, we gingen gezellig met het gezin uit eten bij de Japanner, oftewel SUSHI! We bestelde net zoveel tot we bomvol zaten, maar natuurlijk was er nog plek voor een heerlijk ijsje. Het was een ontzettend leuke avond. Ook kreeg ik een mooie kaart, wat kleine cadeautjes en een bon om mijn nagels te laten doen bij een nagelsalon!

Mijn verjaardag leek dit jaar ook extra lang te duren. De meeste berichtjes van thuis kwamen namelijk de volgende dag pas aan door het tijdsverschil. Ook dinsdagmorgen dus nog heerlijk wakker geworden. Via deze weg wil ik iedereen dan ook bedanken voor de lieve berichtjes, kaarten (sorry ze zijn nog niet aangekomen, maar mam heeft het verklapt!) en lieve cadeautjes! Doet me echt goed om dingen te horen van het thuisfront terwijl ik hier aan de andere kant van de wereld zit.

Dinsdag, nadat ik de kinderen naar school had gebracht, nog even de stad in geweest samen met Lian en Tessa en heerlijk geluncht op Darling Harbour. Aan het eind van de middag de kids weer opgepikt, gegeten en vervolgens nog even gezellig naar het park gelopen samen met Natasha en de kids.
Woensdag was het tijd voor de kerst inkopen en een cadeautje voor Sophia’s birthday. Eerst de kinderen naar school gebracht en ’s middags weer met de auto richting shoppingcenter Ryde. Gelukkig dit keer niet verdwaald en heerlijk kunnen shoppen! Zo heb ik voor Sophia haar verjaardag allerlei knutselspullen gehaald, een klein cadeautje voor de verjaardag van Natasha over twee weken en voor kerst voor het hele gezin allemaal nog een cadeautje. Heerlijk, maar tegelijkertijd vreemd, om te horen dat de kerstmuziek hier al overal gedraaid wordt. Dit wordt een bijzondere kerst midden in de zomer.

Zoals jullie kunnen lezen ben ik al behoorlijk ingeburgerd in het relaxte Aussie leventje. ‘No worries mate’ wordt hier vaak gebruikt! Ook leefde ik hier afgelopen week zowat in bikini en eet ik avocado bij ongeveer elke maaltijd. En dan te bedenken dat de Aussies zelf aangeven dat Sydney de minst relaxte inwoners heeft, dan ben ik benieuwd naar de rest van Australië! Gelukkig ga ik volgend weekend alweer iets nieuws ontdekken, namelijk het center van de Outback! Maar dat lezen jullie in mijn volgende blog!

Sorry voor dit veel te lange verhaal, maar dat krijg je als je elke dag iets leuks onderneemt.

Lots of love from Australia, Lisa

Reacties

Reacties

Yeshj

Super leuk om te lezen Lisa! Heel veel plezier nog (maar dat moet wel goedkomen aan je verhalen te horen ;) ) !

astrid

het klinkt allemaal super leuk en fijn dat je zo geniet. No worries! leuk om je verhalen te lezen en de rest van Ozz is ook geweldig (vergeet de westkust niet)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active