Lisa goes Down Under

Het einde is in zicht.

“If were meant to stay in one place, we’d have roots instead of feet”

Zoals de titel al doet vermoeden, is het einde hier in Sydney bijna in zicht. Het duurt voorlopig nog even voordat ik mijn voeten weer op Nederlandse bodem zet, maar over precies 32 dagen zal ik mijn liefdevolle familie hier gaan verlaten voor het grote avontuur, backpacken in Nieuw-Zeeland, Australië en Indonesië, om vervolgens mijn avontuur af te sluiten met een paar dagen in Kuala Lumpur. Ondanks dat het heel moeilijk blijft om doei te zeggen en ik het leventje in Sydney zeker ga missen, kijk ik inmiddels wel erg uit naar het moment dat ik ‘vrij’ ben. Het leven in een ander gezin, vooral met kleine kinderen, vergt toch wel erg veel van je aanpassingsvermogen en ik merk dat ik hier inmiddels genoeg tijd heb doorgebracht. Deze laatste weken werk ik ook erg veel extra uren in andere gezinnen om nog net wat meer te sparen voor ik het geld over de balk ga smijten, en ik merk dat deze 60 uur durende werk week toch niet helemaal voor mij gemaakt is. Ik ben klaar om nog meer te genieten, klaar voor nog meer impulsieve acties, het ontmoeten van nog meer nieuwe mensen en het zien van nog veel meer nieuwe betoverende plekken! Vooral nu veel vriendinnetjes van mij hier de afgelopen weken ook vertrokken zijn om te gaan reizen, vertrek ik ook liever nog vandaag dan morgen.

Mijn afgelopen weken zijn voornamelijk erg druk geweest met werken. De summerholidays zijn hier inmiddels weer voorbij en dat betekend dat Sophia vandaag begonnen is aan haar tweede week op de ‘Big School’. Het gaat hartstikke goed en ze komt elke dag weer moe en voldaan thuis. Ik ben blij dat ik dit nog mee heb mogen maken hier, het is toch wel heel gaaf om al die kinderen in hun schooluniformen, inclusief hoed en ontzettend grote rugtassen, elke dag weer op het schoolplein te zien staan, beleefd hun leraar te zien begroeten en keurig netjes rijen te zien maken om vervolgens gezamenlijk als groep naar binnen te lopen.
Ook pas ik zoals hierboven gezegd veel extra op. Op dinsdag heb ik tegenwoordig dan ook een ander gezin met een tweeling van 10 maanden. Het is leuk om zo nog een extra kijkje te kunnen nemen in andere Australische gezinnen en om natuurlijk een extra zakcentje bij te verdienen. Dit is ook wel nodig, aangezien ik mijn eerste parkeerboete binnen heb gekregen afgelopen maand, en wel omdat ik mijn auto verkeerd om geparkeerd had op een doodnormale parkeerplaats volgens de Australische politie.

Gelukkig is er ook nog genoeg leuks te vertellen! Zo heb ik afgelopen maand een erg leuk strandje gevonden vlakbij mijn huis, hier heb ik dan ook al een behoorlijk aantal uurtjes doorgebracht, zowel met als zonder kinderen! Ook het indoor zwemparadijs aan het eind van de straat wordt regelmatig door ons bezocht op dagen dat ik de kinderen heb, we vinden het alle drie heerlijk om te zwemmen, dus dat zit wel goed.
Ook met mijn eigen vriendinnetjes gaan we regelmatig stappen, lunchen, uit eten of ontdekken we nog steeds nieuwe plekjes van Sydney. Zo ben ik aan het eind van Januari onder andere naar de Horse Races geweest, samen met Marieke, Lisa en Marloes. Het was erg bijzonder om dit mee te maken, het blijft een apart wereldje waar je in rondloopt. Ook vond 26 Januari de Australian Day plaats, oftewel ‘Straya Day’. Dit is een nationale feestdag hier in Australië, er wordt gevierd dat op die dag in 1788 de eerste vloot Sydney bereikte. We zijn die dag al vroeg richting de stad gegaan waar we genoten van de gezelligheid en rond 6 uur was het tijd om aan boord te gaan van een heuse partyboot. Genieten dus! Ook het Chinese nieuwjaar werd dit weekend gevierd, daarom samen met Vera richting een Chinese Food Market gegaan.

Inmiddels is het leventje hier in Sydney bijna normaal geworden, maar ondanks dat blijft deze stad me toch keer op keer verassen. Ik kan dan ook echt genieten van de mooie skyline of van een random vuurwerkshow die zich ineens weer voordoet. Samen met mijn vriendinnetjes proberen we dit dan ook nog zoveel mogelijk te beleven. Zo ben ik een dag met Vera gaan ‘Ferry hoppen’. We begonnen bij het Opera House en hebben de hele dag nieuwe plekjes ontdekt met de Ferry over het water. Ondertussen weer even ergens een mooie wandeling maken of een hapje eten en vervolgens weer naar het volgende plekje. Ook met de meiden van de Great Ocean Road ben ik een dagje richting Newtown geweest, een wijk in Sydney met een heleboel leuke restaurantjes, en zijn we een dag gaan genieten van Manly Beach en omgeving. Kortom, ik geniet nog steeds van elk moment en van wat deze stad te bieden heeft!

Vandaag is het weer maandag en begint er weer een lange werkweek voor mij. Gisteren gelukkig nog kunnen genieten van een dagje Wet ’n Wild, oftewel een groot waterpark met een heleboel glijbanen. Voor nu is het nog vier weekjes hard werken en dan zal de nieuwe au pair al arriveren. Ik ben heel benieuwd naar de tijd die komen gaat en hoop ook dan nog mijn blog af en toe bij te kunnen werken.

Momenteel ligt Max even te slapen en heb ik tijd om dit blog bij te werken en om weer wat tijd te steken in het zoeken van een stage voor volgend jaar. Ik heb besloten toch heel graag volgend jaar aan mijn master Orthopedagogiek te willen beginnen, maar daarvoor zal ik een stage moeten regelen waarbij ik meteen kan starten op 1 september. Dit blijkt een ontzettend lastige klus te zijn, dus mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het heel graag!

Voor nu geniet van de sneeuw daar in het koude Nederland! Ik zal proberen binnenkort ook weer een keer wat foto’s online te zetten.

Veel liefs en zonnige Australische groetjes.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active